donderdag 8 september 2011

Die goeie ouwe tijd.........

Een tijdje geleden kwam ik op een markt een stapel Libelles en Rosita's tegen uit de jaren 60.
Deze week had ik dan eindelijk tijd, om er eens op mijn gemak doorheen te bladeren, en ik vond het wel leuk om jullie te laten meegenieten van wat ik tegenkwam,

A while ago, I found some old magazines from the 60s. I want to show you some advertisements I saw:


                                                    Klik op de foto's en ze worden groter


Neem nu deze reclame advertentie voor koffie eens.....geen modellen maatje 36, maar de gewone huisvrouwen, die gezellig met elkaar aan de koffie zitten,

look at these women, it's a advertisement fot coffee. They are normal housewifes, and no models with small sizes...I like that!


Ooh en dan deze advertentie, vroeger kwam de melkboer nog gewoon aan de deur (dat weet ik nog)........slik... wat wordt ik oud ;-)


Ooh, I rember this....the milkman brought the groceries at the door.... I'm getting old.....


                                             




















Tja, en je mocht natuurlijk nooit met lege handen zitten, dus terwijl je onder de droogkap zat te wachten, kon je nog mooi een paar naalden breien...

And while you where waiting for your hair to dry, you couldn't be empty handed, so you could knit in the meantime...





Ahaaa... nu begrijp ik waar die uitdrukking: 't is weer spic en span" vandaan komt:

Allright, now I understand where the words "spic en span" came from:




Kijk, hier hebben we een advertentie over wandel nylons........ik blij dat we tegenwoordig gewoon in een broek kunnen lopen ;-)

Look, this is a advertisement about walking tight's.....I'm so happy we can wear pants these days ;-)

En wat dachten jullie hiervan: Dit is pas slim! Waar wij tegenwoordig dure abonnementen hebben voor de sportschool, pakte de vrouw van toen gewoon de keukentrap! Daar kunnen we nog wat van leren.....

And how about this....we pay lots of money to the gym, while these women do their  exercises you on their step ladder...


Zij konden vroeger zowiezo beter budgeteren dan ons......ze gingen gewoon op de markt om hun boodschappen....

I think, the housewifes where smarter with their money anyway....


Daar hadden ze dan ook de tijd voor, want vader verdiende de kost, en moeder zorgde voor het huishouden:

Well, they where at home all day, so they could go to the market for there groceries, and made sure the house was clean when father arrived at home after work

Ooh, wacht even, hier heb ik een advertentie waar ze vrouwen nodig hebben voor banen in de luchtmacht en bij het leger.....zooo zeg.....modern hoor.....

Ooh, hold on, here's a advertisement for women......how modern.....



Mmmm, toch niet zo modern als ik dacht. Je moet n.l. ongehuwd zijn....


Mmmm not so modern as I thought, you can not be married if you want a job...


Tja, dit geloven we ondertussen ook niet meer he? Wij weten wel beter.......

We know now, that the sunlamp isn't healthy anymore...



Gelukkig is niet alles veranderd.....Deze vinden we n.l. nog steeds in de schappen. Gelukkig maar....wat zouden wij vrouwen moeten zonder chocolade?....

Lucky some things haven't changed, what would we women do without chocolate?...

En die kilootjes werken we gewoon weer weg, met oefeningen op de keukentrap....En mocht dat niet lukken dan dragen we gewoon corrigerend ondergoed.....ook dat is gewoon nog te koop.

And when we are getting to fat, we just wearing our corrective underwear.


Nou dames, ik hoop dat jullie genoten hebben van al die advertenties uit die goeie ouwe tijd, ik ga nu lekker een kopje koffie drinken, met wat lekkers erbij, en dan weer verder met het huishouden, want voor je het weet is vader weer thuis, en dan moet alles natuurlijk weer spic en span zijn ;-)

Well ladies, I enjoyed the adevertisements from the good old days. Now it's time for some coffee, and then I have to finish the household, because father is coming home before you know it ;-))
I also want to thank you for your congratulations for my birthday! i'm verry happy with them!
Hugs Ester

Ik wil jullie trouwens allemaal nog heel erg bedanken voor de felicitaties voor mijn verjaardag! Echt superleuk!

Lieve groet van Ester

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails