zondag 13 mei 2012

Libelle Zomerweek!

Van de week ben ik voor de allereerste keer naar de Libelle zomerweek geweest. Ik kan jullie nu al zeggen, dat dit zeker niet de laatste keer was! Wat hebben vriendin en ik genoten zeg! Dit uitje staat zéér hoog in mijn top 5!

De reis op zich was al een hele beleving voor ons. Aangezien we best ver moesten rijden, hadden we besloten om eens een keer met de trein te gaan.
Tja, daar ik dit niet dagelijks doe, moest ik daar natuurlijk wel foto's van nemen...


Last week, my friend andI went a day out. It was organised by a lady's magazine.



Ik kan het niet laten....zie ik daar toch een leuk haakprojectje in die trein....;-)

This is a nice crochet project...;-)



Helaas moesten we wel een paar keer overstappen, maar dat mocht de pret niet drukken. Het voelde echt als één grote familie zo met al die dames uit het hele land.

There were ladies from all over the country.




Eenmaal op de eindbestemming aangekomen, moesten we best nog wel een eindje lopen...

Finally after 3  1/2 hours, we arrrived in Almere.



Maar daar hadden ze bij Libelle natuurlijk rekening mee gehouden. Er reden een hele dag van die autootjes rond  (met errug leuke chaufeurtjes...) die je gratis naar de ingang brachten.

Lucky for us, they brought us to the entry with cars.





Nog even in de rij voor de ingang,

And after a little more waiting,




En toen kon de pret beginnen ;-)

The fun began ;-)



Er waren superleuke kraampjes met woonaccessoires,

there was so much to see,



En zeepkettingen,




En je kon er van alles proeven,

And to taste...



Natuurlijk offerden we ons daar graag voor op...

What we didn't mind...



Ook kon je er workshops volgen! Helaas hadden we daar geen tijd voor, want er was zoveel te zien...

There where workshops to do,





Zoals deze dames in mooie kleding.

But we didn't have enough time for workshops. There was so much to see!



Exotische optochten,



En nog meer mooie kramen...




En kijk hier eens wat een drukte! helaas stond ik niet vooraan, maar genoten heb ik wel!





Wat is ie leuk zeg.....Xander de Buisonje.......zucht!

And there was a performance from a famous dutch singer.



en na af en toe een korte pauze om nieuwe krachten op te doen...

sometimes we took a little break ;-)



Gingen we snel weer verder met het bekijken van prachtige kramen,

But most of the time we where walking through all these beautiful stands,


Vol zoete kleurtjes....

With sweet colors...



Of doordrenkt met jeugdsentiment.

and things of our youth.



Ook groeiden er daar bijzondere bomen.....

We also saw special trees...


Echt heel apart...

I mean realy special...



En de bossen bloemen waren daar ook niet zoals hier....

and special flowers...




Misschien typisch Chinees? Het thema was dan ook China town...


Maybe because the theme was China town...




tja, aan alles komt een eind, en zo ook aan deze heerlijke dag.


But all days must come to an end...



Dus hup, weer met zo'n autootje  (met leuk chaufeurtje)  naar het treinstation...waar we wederom niet alleen waren.

And so we went back to the train station.



En toen we eenmaal weer in de trein naar huis zaten, konden we op t gemak nog gezellig terugblikken op deze heerlijke dag,

And we where happy we could sit, because we where very tired,




Onder het genot van een kopje koffie...(a 2,40)....

And while we where drinking our (very expensive) cofee,




Dit uitje was zo goed bevallen, dat we gelijk wilden kijken wanneer de Margriet Winterfair er is..... (helaas reden we toen net door een tunnel).....

We looked when there is another day like this.Unfortunately we had no connection with the web, because the train was driving through a tunnel...




Maar in ieder geval hebben wij ontzettend genoten, en ik hoop dat ik met dit verslag een beetje een indruk heb kunnen geven van de Libelle zomerweek.

Well, we had a wonderful day! I hope you've enjoyed this little (blog) tour.





Ik wens jullie alvast een hele fijne week toe!
Lieve groet van Ester

Have a great week. Hugs Ester.






LinkWithin

Related Posts with Thumbnails