woensdag 16 mei 2012

Mooie vondsten...


Eindelijk heb ik weer eens wat moois gevonden op de rommelmarkt! En het was nog geen eens vroeg...nee, het was zelfs al zo laat dat je een tas mocht vullen voor een euro...


Als eerste wil ik dit sprookjeslotto laten zien. Tja, eigenlijk bedoelt om iets mee te knutselen, maar zoals jullie ondertussen al wel weten, zal dat wel niet gebeuren. Veel te jammer om het kapot te maken. Maar....je weet maar nooit natuurlijk:


Finally  I found some great things again on the flea market. First I found a fairy game,




En dan dit schattige ienie mienie pillendoosje! Daar moet nog wel een plaatsje voor te vinden zijn tussen al mijn andere spulletjes

An then this little box for tablets.




En als laatste.... DE TOPPER VAN DE DAG:

And last but not least, these three books...




Mmm ja, ik weet 't....ze zien er niet erg aantrekkelijk uit misschien, maar de binnenkant is des te mooier!!!

Het zijn 3 boeken vol ingebonden libelles uit de vijftiger jaren.....YES!!!


I know they look old and wearn out, but at the insite they are soooo pretty. they are old lady magazines from the fifties







Vol met knutselideeën, zoals mooie slabbetjes maken,

full of things to make,



Of washandjes pimpen...

How sweet,



En lampenkapjes maken,

I love this one,



Maar ook aan 5 december is gedacht....voor de handige klusser:

Or these presents for kids, you must make yourself,




Ook staan er natuurlijk reclames is:

I love these old advertisements,




Mooie verhalen,

Nice story's




Lieve borduursels

sweet embroidery



En zelfs verkleedkleren!


even dress up clothes!



Maar hoe leuk ik dit alles ook vind, soms ben ik toch wel blij dat ik nu leef en niet toen...want je zal hier maar in moeten lopen...

But how much I enjoy this, I'm also glad I didn't have to wear this,




Of hierin.....whaaaaa

Or this...



En als ik dit hier zie, ben ik ook maar wat blij met de "bustehouders" van tegenwoordig...!!!

What about these....



Maar 't is niet allemaal zo erg hoor. Deze wanten bijvoorbeeld...die zou ik zo willen hebben!

But I love these gloves!




Ach, het is gewoon heerlijk om zo maar wat te bladeren in die oude libelles. Ik vind de tekeningen van de patronen voor je garderobe, die je toen kon bestellen echt geweldig!:


Well I just love to look at all these old patterns




Als je een feestje had, zat hier ook vast wel een patroon voor je tussen:

for a party:



't is jammer dat je ze niet meer kan kopen, maar anders zou ik die groene pyama wel willen maken...

Or for the night,



'k zal ook eens aan mijn "bakvisje"  vragen, of ze hier iets van zou kiezen....


Wonder if my daughter likes thes clothes...




Voor de grote dag hadden ze ook echt wel mooie patronen hoor:

Love these weddingdresses...



En voor de maanden daarna...;-))

and these clothes for after the wedding ;-)



En voor de jaren daarna...;-))

or for the years after that...




Nee, je hoefde in de vijftiger jaren echt niet voor gek te lopen. Er was keuze zat!

I think there where a lot of nice clothes in the fifties!




Ik wens jullie allemaal fijne dagen toe, met hopelijk wat zonneschijn!
Lieve groet van Ester:

Wish you  all great days! Hugs Ester.









LinkWithin

Related Posts with Thumbnails