donderdag 12 januari 2012

De handwerkjuf



Toen ik op de lagere school zat had ik een handwerkjuf. Het lokaal was keurig door midden verdeeld d.m.v. een tussenschot, en aan de ene kant kregen de meisjes handwerkles, en aan de andere kant van het schot kregen de jongens handenarbeid...
Ik kon het niet goed vinden met de handwerkjuf...ik snapte niet veel, en netjes werken kon ik ook al niet.
Toen ik vandaag wat werkjes van de lagere school tegenkwam, moest ik daar weer aan denken. Maar zeg nu zelf....zo lelijk is dit toch niet?

We had a craft teacher at our school, when I was young. The classroom was devided in two rooms. One room for the boys and one for the girls. I didn't like that teacher. she always growl at me, because I didn't understand it, or my work was to random. Today I found some of my craftprojects wich I made at school. I don't think it is a mess, do you. I rather think it is nice made...




Voor een 9 jarig meisje?

For a nine year old girl...



Oké. dat ze hier wat op aan te merken had, dat snap ik. Maar wie laat nu ook een meisje van een jaar of 10 een washandje breien??? Dat valt zelfs voor een volwassene nog niet mee, denk ik zo...

Alright, this isn't so nice....but who would let a 10 year old knit a washcloth???? That's even for adults difficult...



Ook als er draadjes afgeknipt moeten worden, denk ik aan de handwerkjuf....aan die keer dat ze me met de schaar op mijn hand sloeg, omdat ik hem met de punt naar haar toe aangaf...(heb dat ook nooit meer gedaan hoor)
Gelukkig had mijn moeder meer geduld met me, en van haar heb ik dan ook leren haken, en de vrouw die me later naailes gaf, was ook geduldig, en ook van haar heb ik veel mogen leren,


I think of that teacher also, when I need a pair of sciccors. especialy about that time, I gave her my sciccors, but I didn't gave it the right way, so she hit me with it on my hand... Lucky my mother had more patience with me, and she learned me how to crochet.  Also my sewingteacher learned me a lot.





Maar toch denk ik nog wel eens aan die handwerkjuf....vooral als er weer een projectje klaar is

I also think of her, when I finished another project...



Ze leeft niet meer,de handwerkjuf, maar als ze er nog was, zou ik wel naar haar toe willen gaan en zeggen: Kijk eens juf, wat IK gemaakt heb?

She's not here anymore, but if she was, I would go to her and say: look miss what I've made...



Lieve groet van Ester





LinkWithin

Related Posts with Thumbnails