maandag 19 september 2011

Ik hou van........de HERFST!


Eindelijk ben ik er dan uit.....mijn post over de herfst. Toen ik bij Lynda van: Een klein stukje van mij, over een Super Herfst Give Away las, dacht ik: Daar wil ik graag aan meedoen, want ik hou van de herfst!
Terwijl heel veel mensen in een dip raken als de herfst in aantocht is, ben ik juist op mijn aller allerbest! Maar hoe komt dat nu eigenlijk? Dat vraag ik me elk jaar weer af, en nu ik zo met deze post bezig bent, komt weer die vraag in me op, en bedenk ik welk antwoord ik daar op zou kunnen geven:

Waarom hou ik van de herfst?

Komt het door al die warme kleuren die je in de natuur kan vinden?

I want to join the super Autumn Give Away I read about at the blog of Lynda, so I decided to wright a post about why I love Autumn so much. Where other people love summer or spring, I realy am happy, when autumn arrives. And I'm wondering why? Is it because of all the wonderful colors, nature gives us?







Zo mooi, dat ik ze wel zou willen schilderen:



I wished I could paint them:






Of komt het door het feit dat de bomen weer vrucht dragen?


Or is it because al the fuit at the trees?






In de mooiste kleuren, en heerlijkste geuren:


I love the colors and smell of apples:




Klaar om te plukken:

Ready to pick:




Of om te plakken ;-)



Or to stick ;-)







Of hou ik zo van de herfst omdat je overal paddestoelen ziet verschijnen?



Or do I love Autumn because you can find mushrooms in the woods?






Vooral die rode met witte stippen zijn bij mij favoriet:


The red with white dots are my favorites:






En wat te denken van kaboutertjes die in mijn ogen onlosmakelijk met paddestoelen en herfst verbonden zijn!


And how about the gnomes....I think they belong with the Autumn and mushrooms.







Die je zomaar zou kunnen tegenkomen,



You can find them everywhere,






Terwijl ze in je tuin bezig zijn:


For example in your garden:






Of hou ik zo van de herfst omdat ik zulke mooie jeugdherinneringen heb aan de herfstvakanties, waarin mijn moeder een dag met haar schoonzus ging winkelen in Rotterdam, en ik bij mijn oma mocht blijven, om samen met mijn nichtje daar te kunnen spelen, en te wachten op hun thuiskomst:



Or do I love Autumn so much, because it reminds me of the hollidays I spent with my niece at our grandmothers while we where waiting for my mother to return from her shopping day out:





En ik altijd weer benieuwd was, wat voor poezieplaatjes ze weer had meegenomen voor mij:




It was so exciting, because she always bought me some lovely poetry pictures:





Want zulke mooie plaatjes verkochten ze niet bij ons op het dorp hoor, nee die had je alleen maar in de stad:




you couldn't find them in the shops in our little village. They where only for sail in the big city, and nobody at my school had such beautiful pictures:






Kortom, wat nou precies het juiste antwoord is weet ik niet. Ik weet alleen maar dat ik dol ben op de herfst!




Well, I realy don't know what the answer exactly is, but one thing I do know, and that is: I Love Autumn!






Ik wens jullie allemaal een hele fijne herfst toe!



Lieve groet van Ester:


Have a great week, and lots of Autumn fun! Hugs Ester



LinkWithin

Related Posts with Thumbnails