donderdag 31 maart 2011

Sprookjesachtige vondsten




De kop is eraf....de eerste rommelmarkten zijn weer bezocht, en oohhhh wat was het weer genieten! De spanning die je voelt voordat het hek opengaat.....wat zal je tegenkomen?....ik denk dat iedereen die dol is op rommelmarkten wel weet wat ik bedoel. Vaak is het bij mij zo, dat het liefde op het eerste gezicht moet zijn. Zoals bij dit boekje met prachtige prentjes.

These are my first fleamarket findings of this season....a childrens book, with the most beautiful pictures...





Ik wil ze gaan gebruiken om mee te knutselen, maar of ik het over mijn hart kan verkrijgen om er daadwerkelijk in te knippen..........


I want to use it for crafting, but I don't know if I can cut in it....





Ook vond ik nog een kwartet en een zwarte piet spel....ook bedoelt om mee te gaan knutselen.


An old game...I also want to use this for crafting....





En wat denken jullie dan van dit schattig borduurwerkje.....Ook dat wil ik ergens op gaan verwerken.

And what do you think about this very tiny, but very pretty embroidery....isn't it lovely?






Tja, dit doosje is eigenlijk hartstikke nep, maar ik vond het zo mooi bewerkt....en ik ga ook al een soort van verzameling oude fotolijstjes krijgen. Het liefs heb ik ze met bol glas, maar ik vond de hoekjes van dit lijstje zo fraai dat ik het niet kon laten liggen.


This box isn't real silver, but I like it anyway. I also love the old frame:








En gebak eten kan voortaan in stijl:


And I can serve baking goods in style these days.....







Kom maar gerust eens langs zou ik zeggen ;-)


Come visit me sometime, and we eat brownies from these plates ;-)








Dan kunnen jullie met eigen ogen alles bewonderen...zoals deze poederdoos....zo leuk....eerst dacht ik dat het alleen een spiegeltje was, maar er zat nog wat onder, en na even een kleine zoektocht hoe het blikje verder open moest, kwam dus het poeder tevoorschijn.



This is a powderbox with a miror. I love the hidden powder area in the box.









En als afsluiter wil ik jullie deze schat laten zien.....



And last but surtenly not least I want to show you this treasure....










Ik dacht dat het een boekje was, maar toen ik het opensloeg kwam ik dit tegen:



I thought it was a fairytale book, but when I opened it I found this:








Mijn ogen werden zo groot als schoteltjes.....eerlijk waar,



My eyes began to shine.....










Mijn hart maakte een sprongetje van blijdschap.....




My heart made a little jump.....








Ik heb het vastgepakt en niet meer losgelaten....Dat is dan 50 cent mevrouw....Whaaaaa...Yes, mijn dag kon niet meer stuk!



I didn't let it go and when I went to the lady who selled it, I had to pay 50 cents....Yes......She made my day!








En weten jullie met wie ik deze liefde deel?......




And do you know who I share this love with?....








Met de allerliefste (schoon)zus van de hele wereld!




With the sweetest sister (in-law) of the whole world!


Van haar kreeg ik ook enkele prachtige dingen die ze voor me gekocht had in Tongeren. Dat laat ik jullie weer in een andere post zien.

She gave me some very beautiful findings she bought for me on her holliday, but I show them to you the next time.


Ik wens jullie een heel fijn weekend toe,



Wish you all a lovely and sunny weekend. Hugs Ester


Lieve groet van Ester


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails