zondag 7 augustus 2011

Poëzie op zondag

Wat een ontzettend leuk initiatief van Makkie: Poëzie op zondag!

I just love the idea of makkie: Poetry on sunday!








Ik heb hier een poëziealbum, wat van de vorige bewoonster van ons huis is geweest. De familie wilde het niet meer hebben, en toen is het via mijn schoonvader bij mij terechtgekomen. Nou ik ben er maar wat blij mee!








This album was from the former resident of our house. The family did not want it anymore, and now it is mine. I'm so happy with it!






Het versje is volgens mij nog met een echte kroontjes pen geschreven:


I think it was written with a dip-pen:







Lieve jannetje

Gelijk het plantje dorst naar water
Gelijk de bloem zich keert naar 't licht
Zoo vraagt een kinderhart om liefde
En zoekt een trouwe hand die 't richt
Gij zijt gelijk zoo'n teder plantje
Gij zijn gelijk zoo'n teedre knop
O als er booze stormen komen
Houdt u dan kloek en richt u op
Laat niets uw ranke stengel knakken
Uw kopje naar beneden hangen
En geef den moed niet op, maar strijd
Zoo lang gij kunt mijn lieve meid
En als gij 't strijden moede zijt
Grijp dan de trouwe moederhand
Die u met liefde en verstand
Door 't moeite volle leven leidt.

Van uwe lieve Moe
29 Maart 1921



It's from her mother, and it was written on march 29- 1921









Wat mooi he? Helaas zijn er wel wat poëzieplaatjes uit het boekje gehaald...



Unfortunately there are some pictures missing...







Maar er zijn er ook nog zat overgebleven,



But fortunately, there are also some pictures left,





En daar ben ik zuinig op:


And I'm very careful with them:





Dit was mijn bijdrage aan poëzie op zondag. Willen jullie hier ook aan meedoen, of kijken wie zich nog meer aangemeld heeft? Kijk dan op de blog van Makkie:




Do you want to see more poetry? Then look at the blog of Makkie.


Wish you all a lovely week. Hugs Ester




Ik wens jullie alvast een hele fijne week

Lieve groet van Ester,

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails