donderdag 17 juni 2010

De Gebeurtenis



Een paar jaar geleden zei een vriendin tegen mij: Ester, in Hellevoetsluis zit een winkeltje, ik weet zeker dat dat echt wat voor jou is. Nou mijn nieuwschierigheid was gewekt, en op een dag ben ik naar dat winkeltje toegereden. Aan de buitenkant zag ik al, dat de ramen helemaal naar mijn smaak waren ingericht, dus ik was erg benieuwd naar de binnenkant.

A few years ago, a friend told me about a shop in a city nearby. she said I should go look there because it was so me. well, from the moment I got in that shop, I felt at home.

Posted by Picasa




En toen ik dat winkeltje binnenging, stapte ik in mijn eigen sprookje.
Ik kreeg precies hetzelfde gevoel als toen ik voor de eerste keer de efteling bezocht. Ik kwam ogen tekort, en heb daar ik weet niet hoelang rondgelopen. Alle hoekjes wel tig keer bekeken, en telkens zag ik weer wat nieuws.

Op de achtergrond hoor je muziek uit de jaren 50/60, afkomstig uit een prachtige oude radio. Ook de spulletjes en meubeltjes komen uit die periode, maar ook worden er nieuwe dingen verkocht. Allemaal met een brocante/ romantische uitstraling.

Toen ik dan ook voor mijn verjaardag een kadobon van "De Gebeurtenis" kreeg, heb ik onder andere dit dubbele lijstje met prachtige plaatjes gekocht,

It was filled with the most georgious things. Old and new. Music from the 50th and 60th came out of an old radio, and I looked in every corner over and over again. For my birthday I bought this frame with nostalgic pictures in it



Ook onze dochter is ondertussen helemaal fan van de spulletjes uit deze winkel, en toen ze deze hoeketagere daar zag staan, heeft ze die van ons gehad voor op haar nieuwe slaapkamer.


Our doughter loves this shop too. She got this cabinet for her new room.



En van haar zakgeld / verjaardagsgeld koopt ook zij af en toe iets moois om haar kamertje mee in te richten:

Sometimes she buys little things there from her (birthday and pocket)money.



Gisteren waren Liset en ik weer in de buurt van "De Gebeurtenis" en natuurlijk konden we het niet laten om even langs te gaan.
De eigenaresse, Irene, koopt ook telkens nieuwe dingen in, dus het is iedere keer een verrassing wat er weer voor moois is. Deze keer hebben we ons staan vergapen bij de sieraden van Michal Negrin. Als je van bling bling en een beetje victoriaans houdt moet je zeker even kijken. er hing zelfs een jurkje van deze ontwerpster in de winkel. Echt zo ontzettend mooi.........zucht!

Ik ben niet met lege handen naar huis gegaan. Dit schilderijtje had ik al een poosje zien hangen. De kleuren vind ik zo mooi, en de gezichtjes zijn echt zo jaren 50. Ook gingen er nog twee borden van het pastelservies mee naar huis.
Liset had deze keer niets, maar zij had eerder die middag al een tas vol nieuwe kleren gehad, dus samen waren wij helemaal in de wolken

Yesterday Liset and I were shopping, and we went by this shop. The owner: Irene, buys every time new things. Now there were juwelery from the designer: Michal Negrin. So beautiful. All glitter and glamour. There was also a dress from this designer, so georgious............sigh.

I didn't go home empty handed, I bought this lovely picture and two old plates. I love the colors of the picture and the plates so much.



Sinds kort heeft Irene ook een webwinkel: HIER GEBEURT HET. Daar vind je al die mooie spulletjes terug, en kun je alles op je gemak bekijken.
Als jullie van Brocante en Romantisch houden, is een bezoekje aan deze (web)winkel zeker de moeite waard.


Irene also has a webshop: HIER GEBEURT HET. (that means: It happens here). If you like Romantic and old things you should go visit this shop some day.

Wish you all a sunny day, Hugs Ester

Allemaal een zonnige dag toegewenst,

Lieve groet van Ester

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails