dinsdag 29 juni 2010

D'n Tuun




Ik zal ook eens met de billen bloot gaan, en wat foto's van onze tuin laten zien. Ik heb wel moed moeten verzamelen hoor, want het is niet zo'n net tuintje als ik bij de meeste van jullie voorbij zie komen, maar er moet dan ook nog van alles aan gebeuren.
Het muurtje wat tussen ons en de buren zou komen staat. Jan had er zin in, want in een paar dagen was de klus al geklaard.

I want to show you some pictures of our garden. I'm a little bit ashamed, because it's not so pretty as the most gardens I see on other blogs, but there's still a lot of work to be done. My husband finished the little wall between our house and the neighbour's house.




We zitten alleen nog te twijfelen of we een ketting tussen de palen hangen of een zwarte plank, er tussen doen.
We are still thinking what we put behind the poles. A chain or a board.




Maar we kunnen er nog even over verzinnen, want we waren zo tevreden over het resultaat, dat we besloten hebben om zo'n muurtje helemaal rondom de voor en zijkant van het huis te plaatsen. Ook winnen we er een behoorlijk stukje tuin mee. Kijk maar.



But we can think about that for a while, because we have decided we want that wall everywhere around the house. Our garden will be a lot bigger when there's a wall.




Eerst moeten er nog een paar palen uit, maar tot aan de stoeprand is de grond van ons. Nou dat scheelt toch wel zo'n anderhalve meter. En aan de zijkant moet dat muurtje dan gelijk lopen met de schutting.

The wall must be at the same distance as the fence




Al met al krijgen we dan een behoorlijk stukje tuin erbij.

That will be a lot of garden




Wel valt er nog heel wat op te knappen in de voortuin. Het is nu een soort van opiumplantage. Hij staat namelijk vol met papavers:

There's a lot of work to do, because our garden looks like an opiumplantation



Dat kan soms best mooi zijn:

Poppies can be beautiful:



Er was ook een paarse, maar de blaadjes waren al afgevallen voordat ik er een foto van gemaakt had, het was dezelfde soort als deze:

There are a few species. There was a purple one too, but I was to late for a picture.




Maar er staat ook nog wat anders in ons tuuntje hoor. Een paar rozenstruiken:

But it's not only poppies in our garden. We have some roses too:








Hortensia's:

Hydrangea:






En wat dit voor schoonheid is weet ik niet, maar ik vind 'r prachtig. Ze ziet er tenger uit, en 's-avonds gaan alle bloemetjes dicht, maar volgens mij is het best een taaie. Dat moet ook wel tussen al dat onkruid, en met een huisvrouw die wel eens vergeet een gietertje water te geven.

I don't know what this flower is, but she's very pretty. And she is tough too. She's standing between all that weed, and I forget to give her water sometimes, but she's still alive.




Mijn man zag het eigenlijk al aankomen dat ik niet zo'n tuinierster ben, want hij had het liefst alles volgegooid met tegels, maar ik doe echt mijn best hoor.

De achtertuin is al aardig zo als we het hebben willen. Veel steentjes en af en toe een stukje met wat plantjes:

My husband wanted to have no garden at all, because he knows I'm not a good gardener, but I do my best.

The backyard is finished. A lot of stones and a few flowers.





En een hoekje om te zitten:

A little corner where we can sit:





En op deze plek hoop ik ooit een carport te hebben voor onze Rolls:

And one day I hope we have a beautiful roof for our Rolls Roys




Maar dat weet Jan nog niet hoor......eerst het muurtje maar.

But I haven't told my husband yet.......first he must finish the wall.

Hugs from me


Lieve groetjes van Ester

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails