maandag 7 juni 2010

"Geluk zit in een klein doosje"



Dit doosje kreeg ik gisteren van mijn schoonzusje. Ze zei dat ze voelde dat er wat in zat, en toen ze keek, dacht ze gelijk: dat is wat voor Ester. Nou dat klopt hoor Anne. Echt heel erg leuk!


This little tin I got from my sister in law. When she opened it and saw what was in it, she thought of me. Thank you so much Annemarie!




Echt pure nostalgie. Mijn vader zei dat ze vroeger met de kroontjespennen met gladde punt in klad schreven, en met de kroontjespennen met een rondje op de punt moesten ze netschrijven.



old dip pens. My father explained how they used it at school.



Maar ook ik had zaterdagmorgen geluk. Ik vond deze emaille spulletjes voor mijn schoonzusje:

But I was also lucky saturday morning. I found these enamel things for my sister in law.




Alles gevonden bij Margreet, die snuffelmarkt hield op het terrein van haar schoonouders.


En kijk eens wat ik van haar kreeg:

Found all these things at my friend Margreet. She had a little fleamarket.
And look what she gave me!



Ik ben dol op oude sprookjes en kinderboeken. Ik vind de tekeningen altijd zo ontzettend mooi.

Nogmaals bedankt hoor Margreet!

Verder ben ik nog naar twee rommelmarkten geweest en ja, het geluk was met me die dag, want ik heb overal wel wat moois weten te bemachtigen.

I love the pictures in old childrens books. Thank you so much Margreet!
I also went to two other flea markets. I was so lukcky that day:


De thermoskan en fruitschaal vond ik nog bij Margreet, en de beschuitbus en het prachtige vergiet (1 euro!!!) op een rommelmarkt in Melissant.


Op een basisschool in Ouddorp vond ik deze schattige onderzettertjes,
Look at these cute coasters,

Vrijdagavond hebben we lekker gebarbequed bij vrienden. Kijk eens wat een pracht stuk mijn vriendin op de tafel had staan:
Friday evening we had a barbecue at our friends house. Look what beautiful bouquet she made.



Voor de kinderen waren er natuurlijk marshmellows. ( nou eigenlijk hebben de volwassenen er meer op dan de kinderen),

Ofcourse there were marshmellows for the children. ( the adults ate more marshmellows then the children)



Tja, en zondag zouden we dan naar strand gaan.......
Maar helaas regende het pijpenstelen, dus dat feest ging niet door.
Kijk maar hoe hard het regende:
And Sunday we planned on going to the beach. But unfortunately it rained very hard. Look:



Jammer van het strand maar al met al toch een supergezellig weekend gehad.

Fijne week allemaal,

But all in all we had a lovely weekend. Wish you all a great week,
Hugs Ester

Lieve groet van Ester

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails