zondag 20 juni 2010

Weekendperikelen




Er zijn van die weekenden waarin je van het ene uitje naar het andere hobbelt. Zo ook dit weekend. Vrijdag heb ik mijn vriendin geholpen met de voorbereidingen van een groot bbq/tuinfeest ter gelegenheid van het 15 jarig bestaan van hun bedrijf, en 's-avonds hadden we een verjaardag bij vrienden.

Sometimes there are a lot of partys in one weekend. This weekend was full with events. Friday I've helped my friend with the preparations of a party they gave saturday, because they had a 15th year jubilee of their business.


Zaterdagochtend vroeg eruit want er was een kringloopmarkt van de Doopsgezinde gemeente te Ouddorp, en daar wilde ik graag naar toe. Helaas deze keer geen antiek kastje maar wel wat kleinere spulletjes:



And Saturdaymorning I went to a fleamarket. Last year I found an antique cabinet, but this year I found some little things:








En daarna ben ik naar een grote reunie van mijn lagere school geweest. Over drie weken begint de sloop van mijn oude basisschool, en wordt er op diezelfde plek een nieuwe school gebouwd. Alle oudleerlingen kregen dus de kans om nog eenmaal door het schoolgebouw te lopen. Ik moet zeggen dat het best een apart gevoel gaf om na 29 jaar weer mijn oude school binnen te stappen. Natuurlijk was ik mijn camera vergeten, dus helaas geen foto's van het gebouw, maar het was of de klok al die tijd stil had gestaan. Er was weinig veranderd. In de gymzaal hingen nog dezelfde oranje gordijnen als vroeger. Ook de lokalen waren nagenoeg niet veranderd. In de gemeenschapsruimte was een kleine tentoonstelling van spullen van vroeger. Heel bijzonder vond ik het,om het miniatuur van de Tabernakel terug te zien. Ik zat op een Christelijke school, en Godsdienstlessen stonden bovenaan het programma. Ik vond de Bijbelse Geschiedenis altijd prachtig om te horen. Vooral als er voorbeelden bij gebruikt werden, en die mini tabernakel was zo'n voorbeeld.

Helaas heb ik maar drie oud-klasgenoten gezien, maar al met al was het een bijzondere ochtend.

Deze schrijfpatroonstempels heb ik gekocht als aandenken:

Later that day I went to a reunion of my old primery school. The school is old, so there's going to be a new building. All the old students got the opportunity to look into the old building for the last time. It was a special event for me, to go into that school after 29 years. I saw an old example of the tabernacle, my teachers used to show, when they read the bible. The classrooms weren't much different either, after all those years.
Unfortunately I only saw three classmates, but I found it very special to see my old school back. I bought this old stamp set as memory:






Vervolgens ben ik weer naar mijn vriendin gegaan om te helpen met de laatste voorbereidingen van het feest:

After that I went back to my friend to help with the preparations for their party:








En 's-avonds zijn we natuurlijk naar hun feest gegaan. Helaas staan de foto's van 's-avonds niet op mijn camera, maar het was erg gezellig.


Vandaag is het natuurlijk vaderdag, dus weer op tijd uit bed om vader zijn cadeautjes te overhandigen:


In the evening we went to the party. I didn't bring my camera, but it was a great party!
Today it's Fathers Day, so we got up urly to give Father his presents:










Daarna zijn we naar mijn ouders gegaan. Daar heb ik deze foto's gemaakt. De vogeltjes vliegen hier nog steeds af en aan. Geweldig om te zien:

Later this day we went to my parents. I took this pictures at my parents. The birds fly back and forth, It's so sweet:









En nu......nu heb ik prikogen van de slaap. Ik duik vanavond vroeg onder de wol, zodat ik de week weer vol nieuwe energie kan beginnen.


And now I'm tired. My eyes hurts, so I'm going to my bed now, and tomorrow I start the day fresh and with new energy.
Wish you all a great week,
Hugs Ester


Ik wens jullie allemaal een hele fijne week toe,




Lieve groet van Ester




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails