zaterdag 2 oktober 2010

De Appelpot.



Haha, ik geloof dat ik jullie een uitleg verschuldigd ben.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik absoluut geen keukenprinses ben, maar ik ga toch proberen een zo goed mogelijke demonstratie te geven. Wie weet wordt ik ontdekt, en mag ik allerlei beurzen en markten af om de appelpot te promoten.....

Als eerste dus het recept:

I think I own you an explanation about the applepot. Here's the recipe:





Nadat ik alle ingredienten bij elkaar gezocht had, kwam ik erachter dat de appels op waren.
Net toen ik naar de winkel wilde gaan om ze te gaan kopen, kwam er een alleraardigste mevrouw aan de deur, met een mandje appels.
Ik blij, want ik had eigenlijk geen zin om de deur nog uit te gaan.

I bought the apple from a sweet old lady.





Nu had ik dus alles wat ik nodig had:

So now I had all the ingredients





Zoooooo, lekker door de suiker en de kaneel,

Throw some suger and cinnamon over the apple




Heerlijk wat honing in het klokhuis.....

Put some honey in the core






Deksel erop en hup in de oven:

And put it in the oven:




Nou dames, ik zei het al eerder, ik ben geen keukenprinses, maar tot nu toe gaat het prima.

Nu nog twintig minuutjes wachten, ( kan ik ondertussen even wat blogs bezoeken)...

Well lady's I'm not a very good cook, but so far so good. Now we must wait for twenty minutes.

Et, voila....



Ehhhh, even een tip......zet de appelpot op een bakplaat met bakpapiereronder,

Well, I will give you some advise, put the applepot on a griddle with some paper on it






en ehhhh, nog een tip.......



misschien toch de oven wat minder warm, en ook iets korter dan twintig minuten,


And turn the oven not so hot, and less then twenty minutes.







Tja....had ik al gezegd dat ik niet zo'n keukenprinses ben?

Ach een beetje slagroom erbij om de boel nog een beetje te redden.

I told you I'm not a very good cook. But some whipped cream will make it better,






Zo, het zag er misschien niet zo mooi uit, maar het heeft heerlijk gesmaakt.

It didn't look very nice, but it tasted delicious.





Toch denk ik dat ik de volgende keer de pot maar op de kachel zet, en de boel maar langzaam laat pruttelen. (dankzij de tip van een lieve medeblogster)

But next time I put the applepot on the stove. I think that works better.






Ik wil jullie allemaal nog een hele fijne zaterdag toewensen. Ik duik lekker op de bank met een mooi boek......

Wish you all a lovely saturday. I will go on the couch now and read a thrilling book (snowwhite)






Hugs Ester


Lieve groetjes van Ester,



LinkWithin

Related Posts with Thumbnails