donderdag 4 november 2010

keuzes

Hey, wat fijn dat je er bent......Wil je misschien een kopje thee?... Koekje erbij?.......,nee er is niets hoor, zit zo maar wat te denken. Iets wat al een tijdje speelt. Het zit n.l zo:

How nice of you to visit me......do you want a cup of tea?....I'm fine, thank you for asking. I'm only thinking about things of life, and choises we must make.



Soms kom je op een moment in je leven dat je keuzes moet maken. Zo ook hier in huize Piere. Het zijn misschien geen drastische veranderingen, maar het houd ons toch wel bezig.

Bijvoorbeeld de eethoek: Hij is misschien niet mooi meer, maar wel oh zo fijn. Ik kan hier aan zitten knutselen, zonder dat ik bang hoef te zijn voor krasjes of kringen, en de stoelen......die zitten nog steeds superlekker, vind je ook niet? Nadeel is dat er weinig ruimte is, om met meerdere personen aan deze tafel te kunnen knutselen/eten.
Dus staan we voor de keuze: houden of een lange tafel nemen.

For example our table.... it's not the most beautiful table anymore after all those years, but he is wonderful for crafting. I don't have to be afraid of scratches, or other accidents. It's only to small for my craft projects, so I've got to make a choise: keep it or buy a larger one.






Dan is er nog een keuze moment: Omdat er geen aparte ruimte is waar ik een hobbykamer van kan maken, gebeurt al het naaiwerk, en knutselwerk hier in de kamer. Mijn naaimachine staat nu regelmatig ( op het ogenblik erg veel dus) op deze tafel. Maar aan die tafel moet ook gegeten worden, dus ja, je snapt 'm wel, als ik lekker zit te knutselen /naaien, moet heel de tafel weer leeggeruimd worden. En na het eten heb ik niet altijd zin, om alles weer te pakken en opnieuw op te starten, wat niet erg productief is (met een kerstmarkt voor de deur).

Another problem I'm thinking of is my workspace. My sewingmachine must also be on this table, but when it's time for dinner, I have to put all my craft stuff away, and later I do not feel like put all things back on the table. so I'm not very productive at the moment. And that's not ok, because in six weeks, we must sell our things on a market.







Dat brengt ons bij de volgende keuze: plank aan de muur, of hopen dat de nieuwe tafel genoeg ruimte geeft om tijdens het eten de naaimachine te kunnen laten staan...........nee, misschien niet erg gezellig als we zitten te eten, daar heb je gelijk in,

That will bring us to the next choise: a shelf on the wall, so my sewingmachine can stand there, or a larger table,





Tja, en als we besluiten om een plank aan de muur te doen, krijgen we weer een klein keuzemomentje: kast door de helft om het bovenste gedeelte op te hangen? of boorden?
Het lijkt me zelf wel leuk om het bovenste gedeelte van de kast op die manier te benutten, want een verfje en een behangetje tegen de achterwand geeft volgens mij een leuk effect, en ook een beetje sfeer. Want ik ben zo bang dat de kamer op een werkruimte gaat lijken terwijl we er toch gewoon wonen........wat zeg je? misschien een C.K. behangetje? voor een huiselijk sfeertje? ooh dat lijkt me wel erg leuk ja.

And if we take a shelf for my crafting, will we use the upper half of the closet for my crafting objects? or will we put shells on the wall? I think we must cut our closet in half. I think that will look nice.




Nu hebben we wel schuifdeuren zodat er een verschil is tussen de voor en achterkamer, maar als in de voorkamer de kachel brand, kunnen de schuifdeuren natuurlijk niet dicht.

Ofcourse we have slidingdoors in our room, so we can separate our front and backroom, but we also have a stove in our front room and when that stove is burning we can't close those doors.




En dan nog het grootste keuzemoment... webwinkeltje, wel of niet? Prof of gratis........Best spannend om het www op te gaan, maar je kan toch ook niet alles bewaren of zelf in huis zetten........

And then our biggest choise, a little internet shop or not?




....ja ik weet het. Jan heeft echt heel erg zijn best gedaan. Ik ben dan ook reuze trots op hem!

I know, my husband is making beautiful things, and we can't keep all that for ourselfs.

Pffffffff 't is wat, al die keuzes. Gelukkig kunnen we er nog even over verzinnen. Het hoeft niet a la minute...... Wil je misschien nog een kopje thee?......nee, je houd me echt niet van mijn werk. Vandaag heb ik een vrije dag. Mijn kleine neefje is gezellig wezen spelen. Heerlijk zo'n klein mannetje over de vloer

Well, lucky we can think as long as we want. Today I didn't much thinking, I enjoyed the visit of my little nephew










En straks.....straks duik ik heerlijk op de bank, en de enige keuze die ik dan hoef te maken is:

For now, the only choise I have to make, is wich magazine I want to read first.

Eerst deze?





Of deze?




Of toch deze?




Nou, ik vond het erg fijn dat je even naar me wilde luisteren.....ja natuurlijk laat ik het je weten wat het geworden is. Maar het duurt nog wel even hoor. Eerst maar de kerstmarkt achter de rug hebben, en zomaar een nieuwe eethoek gaat voorlopig ook nog niet lukken, maar ik hou je op de hoogte. Als je nog een tip te binnen schiet mag je altijd langskomen hoor. Vind ik reuze gezellig......jij ook een heel fijn weekend.

Thank you for listening. Ofcourse I will let you know what we are going to do. have a great weekend.


Lieve groetjes van Ester



LinkWithin

Related Posts with Thumbnails