maandag 10 mei 2010

Giro D'italia




Vandaag was er een hele happenning, hier bij het kleine stadje Goedereede. De Giro d'Italia zou namelijk voorbijkomen. En laat ik nou toch aan de hoofdweg wonen, waar de wielrenners voorbij zouden komen!
Om half 11 arriveerden mijn ouders, die gezellig mee zouden eten. Daarna zijn we stoelen neer gaan zetten, want er zouden ook nog een paar vriendinnen komen. En natuurlijk de vlag met het gemeentewapen opgehangen.


Today a cycling tour past by our house. My parents and my friends came to watch the event,



Ongeloofelijk wat je allemaal voorbij ziet komen:
Een soort van rijdend kantoor werd er neergezet, (ik weet niet hoe ik het anders kan benoemen).

It's amazing what we saw, they put a sort of driving office on the roadsite,



Een patatkar (gelukkig aan de overkant van de weg, kan altijd maar moeilijk de verleiding weerstaan)
Vlaggen en reclamezuilen,
Helikopters die af en aan vlogen, politeauto's en motoren,

A lot of helicopters flew above our head, police cars, a driving snackbar was at the opposite side of the road,



En dan nog de reclamebusjes die omriepen dat je voor slechts 10 euro een roze bandana kon kopen en nog andere dingen. Ik denk dat er wel 15 van die busjes voorbijgekomen zijn.

A lot of commercial vans drove by


En dan na lang wachten, komen eindelijk de wielrenners eraan,

And at last the cyclists,



Ze moesten precies bij ons voren langs een wegversmalling fietsen, maar gelukkig gebeurden er geen ongelukken, en voordat je met je ogen kon knipperen was het weer voorbij,

It all went well


Nog een foto van de volgauto's,



Tja, dat was het dan weer. Maar nog even en dan komt de tour de France.....Ook weer lans dat kleine stadje Goedereede.....langs het huis van de Piertjes......kan me er nu al op verheugen.


In juli another big tour will past our house. I'm looking forward to it.




Fijne week allemaal,

Lieve groet van Ester,

Have a nice week,
Hugs Ester

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails