donderdag 4 maart 2010

Aankleedpoppen (verzameling)


Vandaag zat ik zomaar wat te denken aan verzamelingen. Nou eigenlijk niet zomaar. Kijken jullie wel eens op de blog van Lili M.? Zij laat deze maand elke dag wat van haar verzamelingen zien. Het aantal wat zij laat zien is hetzelfde als de datum, dus op dag 1 laat zij 1 stuk zien op dag 2, 2 stuks enz enz.
En tot vandaag dacht ik dus, dat ik niets verzamelde. Tot ik erachter kwam dat ik wel degelijk dingen verzamel. Het gaat eigenlijk ongemerkt. Je koopt op de rommelmarkt een blikje, later zie je er nog een, en dan nog een. En zo gaat dat dan. Voor je het weet heb je dus een verzameling.
Zo is dat ook gegaan met mijn poezie albumplaatjes,mijn barbies, mijn Anton Pieck schiderijtjes en ook met mijn aankleedpopjes.





Als kind was ik dol op aankleedoppen. Uren en uren heb ik ermee gespeeld. Voor mij waren ze echt. Prachtig waren de kleertjes. Ik heb zelfs twee uitvouwbare woonkamers van papier gehad voor de aankleedpoppen. Helaas heb ik die weggedaan.
Gelukkig heb ik nog wel een paar van die popjes. Ik ben de zolder opgegaan en heb er wat foto's van genomen.

Let's go girls:




Niet zo verlegen, allemaal op de foto




Ohhh, jullie vinden dit te bloot. Nou zoek maar wat uit dan,




Mary mag eerst,




Dan Susie shy




Annabel



Het circus meisje





Het prinsesje



Het kostschool meisje



De oppas




En tot slot de jongste van het stel,




Ik had er toch nog meer dan ik dacht, en vond het leuk om ze weer eens tevoorschijn te halen.

Fijne dag allemaal,

Groetjes van Ester

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails