zondag 21 maart 2010

Nieuwe vondsten




Zaterdag ben ik met mijn dochter en schoonzusje weer naar een rommelmarkt geweest. Het was een mooie grote rommelmarkt en we hebben weer leuke spulletjes gevonden.

Saturday I went to a fleamarket with my daughter and sister. It was a nice and big flea market, and we bought some nice things.





Ze zeggen wel eens: aan een appelboom groeien geen peren, en dat geld dus ook voor mijn dochter (13) en ik. Zo kan het gebeuren dat we op een rommelmarkt naar hetzelfde beeldje of blikje grijpen. Ik vind het eigenlijk wel heel erg leuk dat zij ook van dat soort dingen houd. Dit zijn haar vondsten van die dag:


They say, on an appletree grow no pears, and thats how it is with my daughter (13) and me. We have the same taste, and sometimes we want the same thing at the same time. I enjoy it, she also love flea markets. These are her findings:




Een blikje in de vorm van een carousel, en een prachtig danseresje,

A tin ( carrousel) and a beautiful dancer,





Zelf heb ik deze dame gekocht. Ze stond daar zo koket te knipperen met haar lange wimpers, dat ik haar niet kon weerstaan. Zeker niet voor de vijftig cent die ze moest kosten.

I bought this lady. She was showing her beautiful eyelashes and I couldn't resist her. specially for the price of 50 cents.




En dit prachtige blik met afbeeldingen van schilderijen,

And this beautiful tin with old paintings on it,




Ik heb een boek over Vlaamse en Nederlandse schilders, ik zal eens kijken of ik die schiderijen hierin terug kan vinden.

I have a book about Dutch and Belgium painters, I will look if I can find these paintings here.





Maar het toppertje van de dag is voor mij toch wel dit schattige muziekdoosje. Het speelt het kerstliedje: Stille nacht, Heilige nacht.

But the finding I love the most, is this lovely music box. It plays the song: Silent night, holy night.






En toen ik er batterijen in deed gingen de kaarsjes ook nog aan,

And when I put batteries in it, the lights went on,




Hier wordt ik nou zo gelukkig van!

This makes me very happy!


Ik wens jullie allemaal een hele fijne week toe.

Wish you all a great new week.

Lieve groet van Ester

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails